måndag 12 november 2012

Verklig livskvalite


                                                            Det dyrbaraste!
                           

Finns det något mer underbart än att få börja en ny dag, en ny vecka inför GUDS TRON! Att sticka in stickkontakten, koppla upp sig mot den högste! Känna hans liv flöda och gensvara till den ofattbara kärlek som alltid bara flödar från honom! Detta är det allra dyrbaraste som finns!
Att komma inför hans tron, där hans kärlek och härlighet lyser starkare än solen, där det inte finns någon skugga. Bara hans liv kärlek och frid. Och allt detta finns där för mig! En gåva given genom hans blod och  fantastiska nåd. Oss helt oförtjänt, så dyrt betalat av vår älskade frälsare! Om jag så var den enda människan skapad så hade han gjort det för mig! Detta är ofattbart! Vilken kärlek han visat oss!

 Så mitt enda rop från hjärtat så här på en måndagsmorgon i november är: jag vill att mitt liv ska vara som ett offer av lovsång tillbaka till honom! Vad jag än gör så kan jag aldrig ändå betala tillbaka till honom det han är värd, men att ge mitt liv tillbaka, min lovsång det är något jag vet att han älskar att få. Och då är det något jag av hela mitt hjärta vill ge honom.

Så när jag bara är där, ger honom allt som finns i mitt hjärta, och lite till, och håller mig så nära honom att jag hör hans hjärta slå, när mitt hjärta flätas samman med hans och slagen blir de samma...wow!!! Det finns ingen bättre plats att vara på! Där det himmelska, möter jorden! Där det eviga berör mitt jordiska. Då stannar tiden. Och allt detta är så oförtjänt! Jag har inte gjort någonting för att vara värd detta! Bara sett till att hålla mig nära! Och där, gömd i honom, i klippan som brustit för mig, där är det fullkomliga! Inte att jag är andlig, inte att min själ är superförnyad och inte att jag varit jättediciplinerad, utan pga HONOM! Priset är betalt, entrebiljetten redan fixad! Bara att gå in!!!

Där nära faderns hjärta, när mitt hjärta hör hans hjärtslag så börjar hans kärlek att rinna över på mig. Hans agapekärlek som han lagt i oss, den dagen vi tog emot honom dom vår frälsare, blir upplivad. Jag börjar se på människor med hans ögon. Ser nöden , ser behoven. Och att vara i den kärlek som är Guds kärlek, agape kärlek, är verkligen nödvändigt för att kunna gå in i förbön för de människor Gud kallat dig att be för. Vi har alla människor som Gud har gett oss ett heligt ansvar för. Ett förtroende från himlen, som vi bör ta på största allvar.

Det står i Jes 62:6-7  " På dina murar Jerusalem har jag ställt väktare. Varken dag eller natt får de någonsin tystna. Ni som ropar till Herren unna er ingen ro. Och ge honom ingen ro förrän han fast grundar Jerusalem och gör henne till en lovsång på jorden" . Dessa dyrbara själar har Gud gett dig ett ansvar för att dagligen bära fram inför hans tron. Vilken förmån!

Gud längtar efter att få ta oss till den plats där du ser och känner och tänker hans tankar och syn på människor och ibland riktigt svåra situationer. En plats där du rör vid faderns hjärta och agape kärleken i ditt inre blir förlöst! Var gång Jesus kände medlidande och barmhärtighet så ledde det till befrielse från det som höll människan fången. Oavsett om det var sjukdom, själisk fångenskap eller fattigdom. Hans hjärta fylldes av medlidande och undret skedde! Så när Gud fått ta oss till denna plats nära hans hjärta, så är det platsen där vi kan be och lida MED dem, inte bara förstå dem.Gud känner alla människors allra innersta och vet exakt vad som finnsdär. Det finns ingen som han som kan förstå exakt hur du har det, vad du bär på. INGEN ANNAN än han kan gå in i ditt allra innersta och låsa upp de dörrar  som är stängda. Bara han har nyckeln.

Det är en gåva att i förbön kunna leva sig in i andra människors liv och situation. Och att försöka föra befrielse och en lösning utan gudomligt medlidande blir aldrig något hållbart.
Mänsklig sympati säger alltid. Jag vet hur du känner det och jag är ledsen!
Gudomligt medlidande säger: Jag känner det du känner och ger mig inte förrän befrielse kommit! Jesus levde hela sitt liv på det sättet.

Om du går på enbart den medmänskliga vägen så kan det se bra ut till en början, men allt som är byggt i själen är byggt på lös sand, och så fort stormar kommer så rasar det igen. Gud är den som på djupet vet vad som behöver justeras, läkas och befrias. Annars blir det som att släcka lokala bränder som kommer från en gasläcka. Vi kan trötta ut oss totalt med att springa runt och släcka dessa bränder. Det är bättre att täppa till och laga gasläckan, eller hur? Och det är Gud som vet och ser var den läckan finns.

Gud agape kärlek, hans medlidande är inte att jag bara ber mig igenom min bönelista med namn, utan att jag tar mig tid, lever mig in i och låter Den Helige Ande väcka och uppliva detta i mitt hjärta. Och att jag sedan låter detta flöda genom mig fram till fadern, fram till tronen. Det finns inget som berör hans hjärta mer. Detta är att stå i gapet för en dyrbar själ. Detta berör honom och ditt djup berör hans djup och hela himlen sätts i gång för att föra bönesvaret och befrielsen till jorden, ett gensvar till din "agapemedlidandebön", i linje med faderns egna hjärtslag.
 Du kan inte handla för dollar i Tyskland, eller hur? På samma sätt måste du komma med Guds hjärta och medlidande för att föra fram saken inför tronen. Och då kommer Gud fadern att känna igen det, och ära det och ge sin pespons, sitt svar till det. Saker måste komma på det sätt det är skapat och tänkt att komma.
Gud kommer då att se ditt offer, inte bara de ord du ber till honom utan också det du gör. Att du offrat både tid och bekvämlighet för någon annans sak. Han hedrar alltid lydnad!

Då sker det fantastiska, det gudomliga!  Befrielse kommer till dessa du bett för och styrka och frid kommer till dig under det att du vandrar i hans närhet, i hans gårdar. synkad och i fas med den högste.

Böner från dit hjärta  flödar till honom och hans liv flödar tillbaka till dig på samma sätt när du är i nära gemenskap med honom och han vet att han har fått hela ditt hjärta!

Detta är verklig livskvalite!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar