lördag 3 november 2012

ETT LIV GÖMT I HONOM !



Vi alla längtar efter att få göra en skillnad för Guds rike! Att få vara en kontakt punkt för himlen. Att få vara den som förmedlar och åskådliggör Guds rike här på jorden. Här och nu. Mitt i det liv vi lever, tillsamans de människor vi delar det med. 

För att kunna göra det, mitt i vår vardag, måste vi fästa vår blick ännu mer beslutsamt på honom . Söka honom mer enträget än någonsin och leva vårt liv uppkopplade mot himlen 24-7. 
Guds ord säger att när vi nalkas honom så har han LOVAT att han också ska nalkas oss. Han har sagt att när vi ropar så hör han..tom innan vi ens öppnat vår mun så vet han vårt hjärtas bön. Bönen från vårt hjärta får vara" Helige Ande, kom över mig! Jag behöver dig desperat. Utan dig är jag ingenting. Ta tag i och fyll med din ande varje ord jag ber och talar ut. Fyll dem med ditt manna och kraften från himlen"

När vi ber att Han ska fylla dem med sin kraft som penitrerar rakt in i det djupaste av människors hjärtanså händer det något. Låt orden bäras av den Helige Ande och verka och utföra det de var utsända till att verka. Utan den Helige Ande är vi ingenting, bara klingande cymbaler. 
"Nej, det som för världen var dåraktigt har Gud utvalt för att låta de visa stå där med skam, och det som för världen var svagt har Gud utvalt för att låta det starka stå där med skam" 1 kor 1:27

Men när vi avkläder oss oss själva, vår egen svaghet, styrka och förmåga så kan GUD träda fram såsom HAN är. Förakta inte dig själv när du upplever dig stå i spillrorna av ditt liv eller ditt forna jag. Guds ord säger att det behagar Herren att låta vetekornet fala ner i jorden och dö...för att sedan uppstå i härlighet. Amen! Då överglänser uppståndelsens kraft vida det du offrat och dött ifrån. Tårarna som du sått får du skörda igen, och denna gång med jubel! Då kan du med frimodighet gå åstad . i Herrens kraft, inte i din egen. Då ser Gud fader på dig, ler och säger" Detta är min älskade son som jag har behag i. min dotter som var såsom död lever nu i mig, i min kraft och med hela himelen till sitt förfogande" 

Det är så stort att det är svårt att greppa. Gud har behag i dig! Detta är verkligen livets största strike! 

Gud är den enda som på djupet kan känna och röra vid människors hjärtan. Han vill gör det i all sin kraft och härlighet, men han är en helig Gud och vill inte dela sin ära med någon. Så när vi stiger ner från livets scen och låter honom komma fram och ta över, då finns det ingen som helst begränsning över hur mycket han kan göra. Det finns då ingen gräns, Gud bara längtar och väntar på oss. Han vill få oss till den punkten, tömda på oss själva.

 Först då kan han, äntligen, få röra vid de människor han så länge velat röra. Hela de brustna hjärtan och trasiga relationer som så desperat ropat efter en läkare. Beröra med sin helande kraft och befria från betryck! Och då är det inte DU som gör det, då är det inte pastorn som gör det, utan det är Gud själv, den allsmäktige som sträcker ner sin hand från himlen för att beröra en fallen männsklighet i skriande  behov behov av sin skapare.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar