tisdag 20 november 2012

Glädje som bubblar över!!!



          Men denna skatt har vi i lerkärl, för att den väldiga kraften skall vara Guds och inte komma          från oss. (2 Korinthierbrevet 4:7 SFB)

Den glädje vi fått av Jesus är en glädje som inte är baserad på att dina omständigheter är perfekta eller att dina känslor svallar över av lycka!!!Nej, det är en glädje som går så mycket djupare än så. Den är född i vårt hjärta och som strömmar av levande friskt vatten, vill den flöda och porla från vår ande och igenom vår själ.

Det är en glädje baserad på det Jesus gjort och den seger han vunnit ! Den är INTE baserad på om vi egentligen har en mänsklig orsak att glädja oss eller inte! Den har faktiskt ingenting med din situation NU att göra, utan är en övernaturlig glädje som lyfter. Förvandlar och som gör dig STARK!! Fröjd i HERREN ät vår STYRKA!!! Amen!!! Sååå fantastiskt!!!

Vi kan tala till vår själ om psalmisten " Lova Herren min själ..." . Detta är ett beslut vi tar!! Idag ska jag fröjda mig i min Gud! Idag ska jag glädja mig i honom! Idag vägrar jag låtadjävulen stjäla min glädje!!!

" Var GLADA i hoppet, tåliga i lidandet, uthålliga i bönen". Rom 12:2

När man är glad i HOPPET, betyder det att jag gläds i något jag inte ser ännu, eller hur? Detta är en livsstil vi kan bestämma oss för! Gud kräver inte något av oss som vi inte klarar av....utan precis som när Jesus sa Kom! till Petrus när han skulle gå på vattnet, så är det bara det Gud förväntar sig av oss... Att vi beslutar oss för att tro på honom, att tro på att hans glädje finns där och när vi tagit det steget i tro så bär vattnet... Han älskar han hans styrka får fullbordas i vår svaghet!!! Då är det han som får äran!! Glädjen kommer ju från honom!!!

Guds ord skapar, det är LEVANDE och KRAFTIGT! Och när vi bestämmer oss för att konstant tala Guds ord i vårt liv, hur det än ser ut, så förlöser det Guds kraft och möjligheter. Det är absolut nödvändigt att tala hans ord om vi ska övervinna ett problem eller en negativ situation. Håll dig sedan till det ordet och vet vad du tror på, som kommer detta gudsord, som i sig självt är levande och kraftigt, att bana vägen till din seger!!!

Så, vår glädje, frid och tillfredsställelse ligger överhuvudtaget inte i de omständigheter du har runt dig, eller i det kaos du befinner dug i just nu, utan glädjen ligger så mycket djupare... Den finns som en skatt gömd i ett lerkärl, i vårt hjärta och väntar på att bli förlöst.

Detta är Guds egen sorts glädje...sprudlande, helande, livsförvandlande, övervinnande, smittande och segerviss GLÄDJE!!!!

Jag är sååå tacksam till Jesus för hans glädje i mitt hjärta❤ detta är en glädje som världen aldrig förut sett!!! Den är född i himlen!!!!

Men vi känner, som Skriften säger,  "vad ögat inte har sett och örat inte hört och människohjärtat inte kunnat ana, vad Gud har berett åt dem som älskar honom." (1 Korinthierbrevet 2:9 SFB)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar